Co to jest Content Marketing?

Co to jest Content Marketing?

Content marketing jest strategią marketingową polegającą na tworzeniu wartościowych treści (contentu), w celu przyciągnięcia i zainteresowania odbiorcy.

Rodzaje contentu

W celu stworzenia dobrego contentu należy uwzględnić kilka aspektów. Publikacje muszą być dobrej jakości. Bardziej wartościowe są unikalne teksty, mające charakter artykułu tematycznego niż strony preclowe. Content musi być atrakcyjny i przedstawiony w różnych formach – notki, artykuły, schematy, infografiki, filmy i prezentacje. Artykuły muszą przedstawiać aktualne informacje, opisywać bieżące wydarzenia. Treści powinny być tworzone pod kątem optymalizacji strony www. Najpopularniejsze z nich, czyli teksty, notki, artykuły możemy tworzyć samodzielnie lub zlecać ich napisanie dziennikarzom i copywriterom. Materiały typu film wideo, prezentacja, zdjęcia łatwiej przyciągają uwagę odbiorców. Należy je odpowiednio dostosować do przeglądarek.

Tworzenie marketingu treści

Proces tworzenia wartościowego contentu należy odpowiednio zaplanować. Musimy wyznaczyć grupę docelową, do której będziemy kierować stworzone treści. Trzeba wybrać odpowiednie narzędzia do publikacji zawartości. Kolejnym krokiem jest analiza słów kluczowych, za pomocą dostępnych narzędzi. Należy zbadać trafność oraz popularność fraz kluczowych, a także oszacować jakość naszej konkurencji. Tworzenie artykułów i notek należy wykonywać rzetelnie. Pisząc należy pamiętać o tym, dla kogo się pisze, jaki jest cel, co chcemy powiedzieć. Warto stworzyć listę słów kluczowych i wykorzystywać je w sposób przemyślany.

Jaki powinien być dobry artykuł?

Przede wszystkim artykuł powinien mieć jasną strukturę, łatwą do przyswojenia dla użytkownika. Warto stosować takie elementy jak tytuł, lead – czyli wprowadzenie, treść właściwa i ewentualnie krótkie podsumowanie. W artykułach powinno się wykorzystywać akapity, listy punktowane, pogrubienia, różne czcionki. Artykuł powinien mieć długość odpowiednią do tematyki, najlepiej od 2000 do 6000 znaków. Należy stosować reguły optymalizacji stron www, w tym nagłówki, znaczniki „title”, „alt” oraz słowa kluczowe w podstawowej formie i w odmianach. Stworzone przez nas materiały możemy publikować online na blogach, w mediach społecznościowych, na youtube, twitterze, Google+ oraz offline – na szkoleniach konferencjach, prezentacjach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

three × one =