Co to jest SEM?

Co to jest SEM?

SEM to skrót od Search Engine Marketing, co można przetłumaczyć jako marketing w wyszukiwarkach. Oznacza to wszystkie akcje promocyjne w internecie, by pozycja danego serwisu w wynikach wyszukiwania na podstawie konkretnych fraz lub słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki, była jak najlepsza.

Można powiedzieć, że dobrym wytłumaczeniem tego terminu będzie równanie SEM=SEO+PPC.

SEO to Search Engine Optimalization, a w naszym kraju często używa się odnośnie do tego terminu „pozycjonowanie”. Jest to długotrwały proces, na którego efekty czasem trzeba czekać miesiącami. Lista efektywnych i dozwolonych działań nie istnieje z powodu braku wyznaczenia przez Google jasnych norm. Technologia Flash jest wyszukiwarkom nieprzyjazna, a więc pozycjonowanie stron wykonanych w całości w tej technologii jest problematyczne i wymaga dodatkowych działań. W tym procesie kluczowy jest wybór Content Management System (CMS). Jest to program służący do aktualizacji i zarządzania stroną, a według amerykańskich badań najskuteczniejszy kanał e-marketingowy.

PPC to Pay Per Click, co oznacza płatne kliknięcie w link. W przeciwieństwie do SEO jest błyskawicznym narzędziem taktycznym, który będzie idealny do np. okolicznościowych kampanii. Jest też elastyczny dzięki możliwości szybkiego uruchomienia projektu, modelowania haseł, fraz i wysokości „bidów”. Użytkownicy stron pozytywnie przyjmują ten sposób promocji, bo reprezentuje on tekstową formę wraz z dużą informacyjną wartością. Dodatkowo nie płacą za wyświetlenie reklamy, bo działa tu płatność za kliknięcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × trzy =