Co to jest SEM?

Co to jest SEM?

SEM to skrót od Search Engine Marketing, co można przetłumaczyć jako marketing w wyszukiwarkach. Oznacza to wszystkie akcje promocyjne w internecie, by pozycja danego serwisu w wynikach wyszukiwania na podstawie konkretnych fraz lub słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarki, była jak najlepsza.

Można powiedzieć, że dobrym wytłumaczeniem tego terminu będzie równanie SEM=SEO+PPC.

SEO to Search Engine Optimalization, a w naszym kraju często używa się odnośnie do tego terminu „pozycjonowanie”. Jest to długotrwały proces, na którego efekty czasem trzeba czekać miesiącami. Lista efektywnych i dozwolonych działań nie istnieje z powodu braku wyznaczenia przez Google jasnych norm. Technologia Flash jest wyszukiwarkom nieprzyjazna, a więc pozycjonowanie stron wykonanych w całości w tej technologii jest problematyczne i wymaga dodatkowych działań. W tym procesie kluczowy jest wybór Content Management System (CMS). Jest to program służący do aktualizacji i zarządzania stroną, a według amerykańskich badań najskuteczniejszy kanał e-marketingowy.

PPC to Pay Per Click, co oznacza płatne kliknięcie w link. W przeciwieństwie do SEO jest błyskawicznym narzędziem taktycznym, który będzie idealny do np. okolicznościowych kampanii. Jest też elastyczny dzięki możliwości szybkiego uruchomienia projektu, modelowania haseł, fraz i wysokości „bidów”. Użytkownicy stron pozytywnie przyjmują ten sposób promocji, bo reprezentuje on tekstową formę wraz z dużą informacyjną wartością. Dodatkowo nie płacą za wyświetlenie reklamy, bo działa tu płatność za kliknięcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

one − one =