Czym są słowa kluczowe
Pozycjonowanie zaczyna się od ustalenia słów kluczowych. Są to tak zwane frazy, które użytkownicy sieci wpisują do wyszukiwarek.
Tylko w jaki sposób dobrać słowa kluczowe?
Dopasowujemy je do danej działalności dzięki przydatnym narzędziom i aplikacjom. Najpierw wypisujemy pełną listę fraz, a następnie porządkujemy je według popularności i stopnia trudności pozycjonowania. Później usuwamy z listy te frazy, które nie są wyszukiwane przez internautów.
Posługujemy się także Planerem słów kluczowych, aby poznać ilość wyników wyszukiwania frazy oraz jak silna jest na niej konkurencja. W tym celu:
- Logujemy się do Google AdWords i do Planera
- Rozpoczynamy korzystanie z Planera i wpisujemy interesujące nas frazy
- Ustawiamy kierowanie
- Analizujemy wyniki
- Słowa kluczowe, dzielimy ze względu na:
- kategorię
- podkategorię
- i frazy złożone
Warto w tym miejscu skorzystać z narzędzi dostępnych w sieci, takich jak:
- Planer słów kluczowych w systemie Google AdWords.
- Google Analytics
- Google Webmaster Tools
- Majesticseo i Ahrefs