Jak pisać skuteczne teksty SEO

Jak pisać skuteczne teksty SEO

Cała tajemnica pisania tekstów na stronę internetową polega na tym, by były one atrakcyjne zarówno dla czytelnika, jak i robotów wyszukiwarek. Chodzi o to, by użytkownik dostał informację, której szuka, a jednocześnie tekst zapewniał lepsze pozycjonowanie strony. W połączeniu tych dwóch zadań pomoże przestrzeganie kilku podstawowych założeń.

Po pierwsze, należy oszczędnie gospodarować kluczowymi frazami. Samo nasycenie nimi tekstu nie pomoże wypozycjonować strony na najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Stworzenie zawartości tylko z myślą o SEO może za to spowodować, że tekst będzie niezrozumiały, nieczytelny i niezbyt atrakcyjny dla klientów, a tym samym raczej nam zaszkodzi. W skrajnym przypadku wyszukiwarka może w ogóle uznać stronę za spam. Dla dobrej optymalizacji SEO użycie w tekście kluczowych fraz po trzy razy będzie wystarczające i nie trzeba tego robić częściej.

Po drugie, najważniejszy jest człowiek. Warto pamiętać, że wyszukiwarka nie jest ostatecznym adresatem treści, a jedynie narzędziem używanym przez tego adresata, czyli człowieka, który chce zdobyć informacje. Tekst powinien być dla niego przydatny, czyli zwięzły, przejrzysty i prosty. Należy więc unikać stosowania terminologii technicznej i żargonu. Oczywiście nie oznacza to całkowitej rezygnacji z fraz do wypozycjonowania. Trzeba jednak postarać się w odpowiednich proporcjach połączyć pisanie dla ludzi i dla wyszukiwarek, pamiętając, że ludzie są ważniejsi.

Po trzecie, frazy należy dobierać właściwie. Powinny one być dostosowane do tego, czym się zajmujemy i nie przesadnie ogólne. W przypadku zbyt ogólnych fraz szansa na lepsze zoptymalizowanie strony spada, ponieważ dotyczy ich większa konkurencja. Jeśli zajmujemy się np. wymianą opon, to pozycjonujmy frazę „wymiana opon”, a nie „opony”, przez którą trudniej będzie nas znaleźć. Pamiętać należy także o dodawaniu nazwy miasta, bo ludzie szukający jakichś usług zwykle chcą je znaleźć w okolicy, a najchętniej w swoim mieście i właśnie zapytania z nazwą miasta bardzo często wpisują do wyszukiwarki.

Po czwarte, unikalne treści. Kopiowanie cudzych tekstów nie prowadzi do niczego dobrego. W takim przypadku możemy doczekać się nawet zablokowania strony w wynikach wyszukiwania. Wówczas nie będzie ona widoczna w indeksie wyszukiwarki i tylko na tym stracimy.

Po piąte, słowa bliskoznaczne i odmiana. Wyszukiwarki są coraz bardziej inteligentne i lepiej rozpoznają odmieniane słowa oraz synonimy. Język polski zaś ma tę piękną cechę, że możemy w nim odmieniać rzeczowniki, więc warto z tego korzystać. Podobnie jak z wyrazów bliskoznacznych. Dzięki temu tekst może być bardziej interesujący niż w przypadku ciągłego powtarzania tej samej frazy, wyłącznie w mianowniku, co zwykle wygląda sztucznie.

Po szóste należy pisać na temat. Nie ma sensu używać słów kluczowych, które nie są związane z tematyką strony. Pozycjonowanie należy przeprowadzać tylko przy użyciu fraz, które mają z nią związek.

Po siódme odpowiednia struktura tekstu. Tekst zoptymalizowany pod SEO powinien się składać z: tytułu, nagłówka H1 (tylko jednego), opisu, wstępu, właściwej treści oraz najlepiej także grafiki. Frazy kluczowe umieszczamy w treści właściwej jak najbardziej równomiernie rozmieszczone.

Przede wszystkim przy tworzeniu tekstów pod SEO należy zachować zdrowy rozsądek i pamiętać, że ostatecznie czytać je będą ludzie i to dla nich tekst ma być interesujący, przejrzysty, zrozumiały i naturalny. W drugiej kolejności zaś musimy myśleć o wymogach wyszukiwarek i kiedy uda nam się połączyć te dwa elementy, to znajdziemy „złoty środek”, swoistego „świętego Graala” SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × 4 =