Link building – podstawy

Link building – podstawy

Celem link buildingu jest stworzenie wartościowych odnośników do pozycjonowanej witryny.

Sam link jest odnośnikiem (odsyłaczem HTML), prowadzącym do określonej strony internetowej lub dokumentu. Odpowiednio stworzony i umieszczony może zapewnić wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Linki można dzielić na typy, biorąc pod uwagę różne kryteria:

1. linki wewnętrzne bądź zewnętrzne:

• wewnętrzne — prowadzą do podstron w obrębie jednej strony internetowej. Służyć do sprawnej nawigacji po witrynie, aby łatwiej znaleźć poszukiwane informacje

• zewnętrzne — dzielone na dwie podkategorie::

– przychodzące (link na innej witrynie, prowadzący do naszej strony)

– wychodzące (link na naszej witrynie, prowadzący do innej strony)

2.linki naturalne oraz nienaturalne:

• naturalne — powstają dzięki bezinteresownemu reklamowaniu witryny internetowej przez użytkowników

• nienaturalne — tworzone celowo, dla zwiększenia pozycjonowania, wykrycie takiej praktyki wiąże się z otrzymaniem kary za próby manipulacji.

Jak tworzyć wartościowe odnośniki?

Sieć WWW nie jest tworem jednorodnym. Można ją podzielić na Internet A (tworzony dla robotów indeksujących np. Google) oraz Internet B (przeznaczony dla użytkowników).

Linkowanie dla Internetu A:

• SWL — system wymiany linków pomiędzy stronami

• Presell pages – strony stworzone po to, aby umożliwić innym wstawiania artykułów z linkami do ich stron

• Zaplecza – witryny, gdzie zamieszcza się artykuły (najczęściej branżowe) z odpowiednim linkiem do naszej strony

• Katalogi – miejsca, gdzie umieszcza się wizytówki firm

• Fora, blogi – tworzone przez specjalistów branży SEO, aby agregować linki

Linkowanie dla internetu B:

• udzielanie się jako ekspert w przestrzeni internetowej (własny blog, gościnne wpisy na blogach innych, tworzenie artykułów sponsorowanych)

• tworzenie, organizacja i wdrażanie projektów/akcji marketingowych

• eksploatacja kanałów social media

Narzędzia do analizy linkowania

Przykładowe narzędzia, którymi można się posłużyć do analiz:

– Majestic seo

– Ahrefs

– SEO Odkurzacz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 + 20 =