Optymalizacja SEO stron

Optymalizacja SEO stron

O CZYM MOWA?

Dużo stron internetowych o podobnej zawartości „walczy” o jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania dzięki pomocy SEO — optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek.

BLOKADA ROBOTÓW I TECHNOLOGIE

Przy optymalizacji witryny przyjaznej robotom zwróć uwagę na:

1. BLOKADĘ — która dzieli się na:

a) sekcję meta robots — indeksowanie (index) strony i śledzenie (follow) linków.

W związku z tym, w kodzie strony unikaj:

<meta name=”robots” content=”noindex,noffolow” />

Pożądane efekty da komenda:

<meta name=”robots” content=”index,follow” />

lub

<meta name=”robots” content=”all” />

b) pliki robots.txt – które informują, jak poruszać się po witrynie.

Roboty (*) NIE BĘDĄ miały dostępu do serwisu (/) przez:

User-agent: *

Disallow: /

WSZYSTKIE roboty dostaną dostęp:

User-agent: *

Disallow:

Roboty NIE BĘDĄ miały dostępu do podanych katalogów:

User-agent: *

Disallow: /cgi-bin/

Disallow: /tmp/

Disallow: /~joe/

JEDYNIE robot Google będzie mógł indeksować:

User-agent: Google

Disallow:

User-agent:*

Disallow: /

c) pliki .htaccess — konfigurują serwer Apache, wprowadzając zmiany w serwerze. Mogą blokować roboty i odmówić im dostępu.

2. oraz TECHNOLOGIĘ — czyli podstawę, na której zbudowana jest witryna. Wyróżnia się dwie:

Strony wykorzystujące Flash opierają się na grafice komputerowej. Serwis jest wtedy indeksowany, ale pozycjonowanie należy wspomóc poprzez wstawianie contentu za pomocą HTML.

Ajax opiera się na języku Java Script, z którym nie radzi sobie Google, bo nie przedstawia on lokalizacji pliku. Dla przykładu:

Zwykły kod:

<a href=”http://mojastrona.pl/”>

Java Script:

<a onclick=”openMyPage()”>

Dodatkowo, przy ładowaniu nowej strony Ajax nie przeładowuje URL. Problem rozwiązuje Google, który w specjalnej dokumentacji wyjaśnia, jak tworzyć zrozumiałe dla robota kody i struktury takich stron.

DZIAŁANIA SEO

SEO obejmuje pracę nad:

1. Użytecznością (web usability) – tworzeniem intuicyjnych serwisów pod użytkowników.

2. Strukturą — atrybutami <title> oraz nagłówkami.

<title> przekazują informacje o zawartości danej strony. Powinny składać się z maksymalnie 65 znaków oraz odpowiednich słów kluczowych.

Nagłówki zaczynają się od H1 (najważniejszego i pojedynczego na całą stronę) i kolejno maleją w hierarchii witryny.

3. Zawartością merytoryczną — tworzeniem i publikowaniem unikalnych treści stron www.

4. Optymalizacją kodu źródłowego — poprawą błędów w kodzie, czyli dobrym zaindeksowaniem witryny.

5. Optymalizacją linków zewnętrznych/wewnętrznych — zwróceniem uwagi na ich ilość, źródła linków zewnętrznych, stosowany anchor text.

6. Optymalizacją elementów graficznych — dopasowaniem odpowiedniego formatu, opisaniem grafiki poprzez atrybut <alt> oraz <title>.

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY

Przy optymalizacji unikaj:

• braku/kopiowania treści,

• braku linkowań wewnętrznych/zewnętrznych,

• pominięcia atrybutów <alt> oraz tytułów do grafik, obrazów, zdjęć,

• nadmiaru słów kluczowych (przeoptymalizowanie),

• błędnego konstruowania atrybutów <title> i nagłówków,

• braku/nieprawidłowej nawigacji strony internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

four + 2 =