Podstawy pozycjonowania – kurs
Pozycjonowanie to zespół działań, których da się nauczyć. Z tego powodu został stworzony kurs, którego zadaniem jest przekazanie Ci tajników wiedzy dotyczącej tego, jak w skuteczny sposób wybierać słowa kluczowe, optymalizować procesy oraz monitorować strony. Dowiesz się także, czym jest content marketing, link building, a także jakie kary i za co nakłada Google.
Pozycjonowanie to bardzo skuteczna reklama w Internecie, która składa się z szeregu działań. Pierwszym z nich jest dopasowanie witryny internetowej oraz jej elementów do wyszukiwarki, tak aby spełniała wszelkie niezbędne regulacje, których wymaga od nas Google. Działania te nazywane są SEO. Jest to skrót od Search Engine Optimization.
Drugi aspekt to ciągłe ulepszanie strony. Niestety w obecnych czasach samo jej stworzenie nie wystarcza. Wyszukiwarki bowiem nieustannie wprowadzają nowe regulacje, którym muszą sprostać twórcy witryn. Pozycjonowanie nie może być tylko jednorazowym działaniem, a długotrwałym procesem. Z tego względu tak ważne jest, aby stronę internetową na bieżąco poprawiać oraz uzupełniać o nowe zdjęcia, grafiki itp. Istotne jest przede wszystkim to, aby publikowane treści były unikalne. W przeciwnym wypadku algorytmy od razu wyłapią powielone materiały i obniżą pozycję naszej strony w rankingu wyszukiwania.
Kolejną kwestią jest link building, bez którego skuteczne pozycjonowanie nie byłoby możliwe. Ważne jest to, aby do strony internetowej prowadziły linki z wartościowych źródeł, które są poprawnie skonstruowane. Wyszukiwarka zwraca bowiem na to szczególną uwagę.
Google każdego dnia pracuje nad aktualizacjami swoich algorytmów, które wciąż zmieniają pozycjonowanie. Jedne z największych modyfikacji było prowadzenie oraz aktualizacja algorytmu Pingwin. To działanie sprawiło, że branża SEO została postawiona na nogi. Zabrano jej bowiem jedno z najsilniejszych narzędzi, jakim anchor text. To zmusiło specjalistów do wypracowania nowych strategii, które opierają się na pracy nad jakością stron internetowych.