SEO wskazówki

SEO wskazówki

Osiągnięcie wysokiej pozycji w Google powinno być celem każdej firmy, która planuje promowanie swojej działalności online. Nie jest to jednak możliwe bez optymalizacji SEO, czyli przygotowanie strony w sposób przyjazny dla wyszukiwarek, w tym największej z nich- Google. Trzeba pamiętać, że optymalizacja strony to proces, a nie pojedyncze działanie. Istnieje jednak szereg wskazówek, które zdecydowanie pomogą w osiągnięciu wysokiej pozycji i lepszej optymalizacji.

Pozbycie się tego, co spowalnia stronę

Pierwszą wskazówką, jakiej możemy udzielić, jest pozbycie się wszystkich zbędnych wtyczek, oraz wszystkiego, co może spowalniać stronę. Google zwracać coraz większą uwagę na autorytet strony oraz User Experience, które może być na wiele niższym poziomie, jeżeli nasza strona nie będzie się szybko ładowała. Czas to pieniądz, szczególnie dzisiaj, kiedy nasze życie staje się jeszcze s zybsze, dlatego wielu użytkowników zrezygnuje, jeżeli będzie musiało zbyt długo czekać na otwarcie strony. Warto więc przeprowadzić selekcję i zatrzymać tylko najpotrzebniejsze rzeczy. Istotne jest również dostosowanie rozmiarów wykorzystywanych zdjęć, ponieważ to, że na stronie są mieszczone w satysfakcjonującej wielkości, nie znaczy, że ich rzeczywisty rozmiar nie jest zbyt duży.

Linkowanie do innych stron

Jednym z lepszych sposobów na podniesienie wartości swojej strony w oczach Google jest linkowanie do uznanych stron eksperckich z naszej branży. Dzięki temu możemy pokazać botom wyszukiwarki, że treść na naszej stronie potwierdzona jest ekspertyzą innych przedstawicieli danej branży. Poza tym często może się zdarzyć, że dzięki linkowaniu do innych istotnych stron w branży, my również zyskamy wartościowe linki zwrotne. Możemy nawet o tym powiadomić właściciela lub edytora określonej witryny.

Pisanie dla użytkownika nie dla robota

Kolejną poradą, którą mamy dla wszystkich osób tworzących treść na stronę internetową jest to, aby na pierwszym miejscu skupiać się na dawaniu wartości prawdziwym czytelnikom. Oczywiście, dbanie o zasady SEO oraz optymalizację pod względem słów kluczowych, budowania linków wewnętrznych i zewnętrznych jest istotne, jednak w gruncie rzeczy, najważniejsze jest to, co zrobią prawdziwi użytkownicy, którzy znajdą się na naszej stronie. W końcu roboty nie kupią naszego produktu oraz nie skorzystają z usług. Warto więc przygotowywać materiały, które są przede wszystkim czytelne, bez wypełniania ich przesadną ilością słów kluczowych.

Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych

Słowa kluczowe (keywords) to podstawa, jeżeli chodzi o optymalizacje SEO. Sztuką jest jednak dobranie odpowiedniego rodzaju słów kluczowych i wykorzystanie ich w najlepszy możliwy sposób. Poszukiwania warto rozpocząć od prześledzenia słów, które mogą być istotne w naszej branży w narzędziach jak np. Google Keyword Planner, lub Ubersuggest, oraz spojrzeć na to, co robi konkurencja. Warto również pamiętać o tym, że jeżeli nasz rynek jest bardzo konkurencyjny, ciężko nam będzie zająć od razu wysoką pozycję pod głównymi frazami kluczowymi. Oznacza to, że lepiej postarać się zdobyć wysoką pozycję w tzw. “long tail keywords” , a w późniejszym czasie starać się wyprzedzić głównych konkurentów. Aby nasza strona była jeszcze istotniejsza w oczach wyszukiwarek, możemy dodatkowo dołączyć słowa kluczowe do opisów i tytułów zdjęć. Jest to spowodowane tym, że boty odczytują zdjęcia właśnie na podstawie opisów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

three × three =